In 2018 realiseerden we op Belvédère Maastricht één van de grootste zonnedaken van Limburg. Ook troffen we voorbereidingen voor het toekomstbestendig maken van deze locatie. In 2019 komt er een 5.000 m2 nieuw, vloeistofdicht terrein voor diverse op- en overslag mogelijkheden. Bovendien staat de bouw van een nieuwe ingang én een nieuw weegkantoor in de planning.

Realisatie zonnedak

Het asbestdak van de loods van locatie Belvédère Maastricht werd vervangen door een zonnedak. De 1.300 zonnepanelen vormen samen één van de grootste zonnedaken van Limburg. Ze wekken in totaal 350.000 kWh energie per jaar op. Hiermee draagt Afvalzorg bij aan de duurzame ambities van de gemeente Maastricht.

Betere bereikbaarheid en afhandeling afvalstromen

Begin 2019 wordt er een nieuwe aansluitingsweg tussen de Belvédèrelaan en onze locatie Belvédère Maastricht gerealiseerd. Deze aanpassing zal de toegang tot onze locatie verbeteren. De nieuwe ingang bevindt zich dan direct aan de Belvédèrelaan. In het najaar van 2019 wordt er een nieuw weegkantoor gebouwd met twee nieuwe weegbruggen. Hierdoor kunnen onze klanten profiteren van een snellere administratieve afhandeling van hun afvalstromen en producten.