Afvalzorg heeft twee nieuwe digitale diensten ontwikkeld voor haar klanten: de Afvalzorg app en het Afvalzorg klantenportal. Met deze diensten krijgt u snel en gemakkelijk inzicht in uw weeg- en factuurgegevens én is de afhandelingstijd op de weegbrug korter.
WastePoint Afvalbeheer is één van de klanten die hier sinds kort mee werkt. Eind mei heeft WastePoint het eerste project van 3.000 ton afval met succes digitaal aangeleverd op onze locatie Zeesterweg in Lelystad. WastePoint ontzorgt klanten op het gebied van afvalverwerking over de hele keten: van inzameling tot verwerking.
Realtime inzicht en betere projectbewaking
Directeur WastePoint Jan Jaap Koopman is positief over de digitale diensten: “De app en de klantenportal van Afvalzorg hebben voor ons absoluut toegevoegde waarde. Via de klantenportal hebben we gelijk inzicht in de door ons aangeleverde tonnages. Hierdoor kunnen we de projecten van onze klanten beter bewaken en de voor ons rijdende transporteurs beter aansturen.”
Snellere afhandeling weegbrug
Bij gebruik van de app komen digitale begeleidingsdocumenten gelijk bij de klant in de mailbox. Dit is eenvoudiger voor de chauffeurs, en de afhandeling op de weegbrug gaat sneller. Jan Jaap Koopman legt uit: “De app wordt door onze transporteurs als gemakkelijk ervaren. Ook het feit dat er geen fysieke papieren begeleidingsdocumenten meer nodig zijn, speelt hierbij mee. In de praktijk komt het nog wel eens voor dat de papieren versie soms kwijtraakt of de formulieren niet voorradig zijn. Door het gebruik van de app komen de digitale begeleidingsdocumenten nu gelijk bij ons in de mailbox. Kortom, sneller en makkelijker.”