Ongeveer de helft van onze klanten rijdt nu digitaal. Met een eigen digitaal systeem of de gratis Afvalzorg app komen ze naar onze locaties. Voor hen is de papieren begeleidingsbrief verleden tijd. Het is een mooi percentage, maar onze doelstelling is om dit, gezamenlijk met onze klanten, nog verder te laten stijgen. Het biedt immers voor alle partijen veel voordelen.
Accountmanager Guido Schepers licht toe: “Binnen Afvalzorg vinden we digitaal rijden belangrijk. We gebruiken minder papier, én het is efficiënter voor zowel onze klanten als onszelf. Digitaal rijden zorgt voor een snellere afhandeling op de weegbrug, direct inzicht in weeggegevens én een kortere wachttijd voor de chauffeurs. Ook voor onze medewerkers is het efficiënter. Na invoering van het kenteken komen gelijk alle gegevens van de klant en afvalstroom op het scherm.”
Tevreden gebruikers
“Hier in Limburg merken we dat onze klanten heel enthousiast zijn. Zo rijden diverse gemeentes, transportbedrijven en hoveniers met onze app of hun eigen transportsystemen digitaal naar Afvalzorg. Vooral het feit dat ze de gegevens gelijk online in hun mail ontvangen, zorgt ervoor dat zij de gegevens en bijbehorende facturatie richting hun klanten sneller kunnen uitvoeren.”
Ambitie
“Met alle klanten die interesse hebben in digitaal rijden gaan we graag in gesprek”, vervolgt Schepers. “Dit geldt uiteraard voor al onze locaties. We willen graag dat nog meer van onze klanten digitaal gaan rijden; beter voor het milieu, kortere wachttijden voor chauffeurs en sneller een factuur naar de eigen klant. We komen graag langs om uitleg te geven. Ook organiseren we periodiek kosteloze webinars en natuurlijk helpen onze collega’s op de weegbrug iedereen graag verder.”
Wilt u ook duurzamer omgaan met uw transporten, efficiënter en sneller uw afvalstromen brengen en gelijk al uw gegevens inzichtelijk hebben via de e-mail of onze klantenportal? Neem dan contact met ons op via info@afvalzorg.nl.