In ons jaarverslag en onze financiële jaarrekening leggen we verantwoording af over het jaar 2018. Afvalzorg investeert in de toekomst van haar locaties, maar vooral ook in de maatschappij en de generaties na ons. Want dat is waar we voor staan: meerwaarde creëren door veilige landschappen terug te geven aan de maatschappij.

In 2018 vinden er op verschillende locaties grote ontwikkelingen plaats: zo realiseerden we op Belvédère Maastricht één van de grootste zonnedaken van Limburg. Ook troffen we voorbereidingen voor het toekomstbestendig maken van deze locatie. Dit gold ook voor locatie Zeeasterweg, die vanaf 2022 het stokje overneemt als hoofd-stortlocatie van Afvalzorg.

De economie had in 2018 de wind in de rug. Door de economische groei steeg de hoeveelheid te verwerken stortafval in 2018 ten opzichte van 2017. Afvalzorg behoudt voorlopig haar functie van vangnet voor afval dat niet kan worden gerecycled of verbrand. Hier investeren we dagelijks in. We zijn kennisleider op het gebied van innovatief en veilig storten, stortplaatsbeheer en stortgasmanagement. Die kennis delen we in binnen- en buitenland.

Gesloten stortlocaties richten we in tot veilige en mooie nieuwe landschappen, of transformeren we tot zonnepark. We vinden het belangrijk dat stortplaatsen duurzaam worden benut. Dit leidde in 2018 onder meer tot toekomstige mogelijkheden voor een energietuin op locatie Mastwijk. Het volgestorte deel van locatie Wieringermeer voorzagen we het afgelopen jaar van 11.000 zonnepanelen. Ook op onze andere locaties gaan we de komende jaren fors inzetten op duurzame energie. Kortom, wij investeren in de toekomst.

We nodigen u van harte uit om meer over onze activiteiten en projecten te lezen in ons jaarverslag.